pátek 30. května 2008

Poslouchej...

...svět dýchá.
......................................................................
(http://www.youtube.com/watch?v=yhbZi6fgQjE)
.........................................................................................
Pozdě večer a nebe není tak docela černé. Nejtmavší odstín modři?

A je teplo. Je to první letošní noc, kdy jsem venku jen v tričku, zamotaná do šátku...schovaná ve voňavé látce si připadám v bezpečí. Sama.

Sama na místech, kde jsem vyrostla, kde jsem se po celá ta léta utvářela a měnila. A ten proces ještě není u konce. Hladím pohledem stromy a trávu, na které jsem sedávala. Já. Stejně tak já dnes jako tenkrát? Nechce se mi věřit...

Vzduch elegantně pluje, voní teplou nocí. Ten vánek rozfoukává do složité mozaiky pečlivě uhrabané a urovnané hromádky písku v mé hlavě. Dnes večer se mi rozmazal svět před očima. To ten vánek, ta místa navždy popsaná vzpomínkami, teplo, ta ne tak docela temná obloha.

A ona mozaika, pořádek v mysli je ten tam. Možná bych se do uhrabávání měla pustit hned tady a teď. Nebo možná ne. Ale něco udělat musím...

Ráno jsem byla na hřbitově. A v tuto neobyčejnou noc, kdy mi prameny vlasů hladí tváře a poletují okolo mé hlavy, na tomto místě pohřbívám jeden ze svých snů. Přestože srdce mu stále tluče...a to víc než jiným.

Dnes v noci žádná přání. Mokrá řasa totiž z prstů nespadne.

5 komentářů:

  1. To je tak, ale tak krásné...

    OdpovědětVymazat
  2. Až se mi z toho chce brečet, maminko. Žasnu, jak dokážeš vyjádřit ve slovech tolik citů. Děkuju, tvoje slova mnou hýbají, myšleno obrazně, hýbají mnou uvnitř mé hlavy.. Ty jsi tak uuuužasnáááá:)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkné. Mangrah vyřkla snad všechno. Není co víc dodávat. Snad jen... doufám, že se brzy potkáme na icq.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc krásně napsané :-) a písnička je zase moc super ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná melancholie. Člověk se vrací na místa svého dětství, na místa kde bydlí vzpomínky a to je vždycky melancholie nebo nostalgie. A nebo taky sentiment.
    Ale ať si vyberu cokoliv, popsala jsi to krásně.

    OdpovědětVymazat